Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه موسیقی و تئاتر: اخبار حوزه تئاتر و موسیقی نیز همواره مخاطبان خاص خود را داشته و دارد؛ به همین خاطر در مطلب پیش رو تلاش کردیم مهمترین و جذاب ترین مطالب این حوزه را جمع آوری نموده و تقدیم علاقه مندان کنیم تا اگر امکان پیگیری مطالب در طول روز را ندارد، در یک زمان مشخص و یکجا از آنها مطلع شوند.به گزارش بولتن نیوز، تیتر مهمترین خبرهای امروز 16 اردیبهشت ماه 96، به صورت هایپرلینک در زیر آمده که شما می توانید با کلیک بر روی آنها به صورت اختصاصی وارد آن مطلب شوید؛ البته متن کامل این مطالب در ادامه مطلب نیز آمده است و شما می توانید متن کامل و تصاویر مرتبط عناوین را در ادامه مشاهده فرمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک کنسرت پرحاشیه از محمدرضا گلزار در تهران +عکسجشنواره تئاتر دانشگاهی کلید خورد/ فهرست 9 نمایش برای اجرا در روز دومثبت یک رکورد موسیقایی به بن‌بست رسید/ بی‌تفاوتی سازمان ملی نخبگانساختمان ۷۵۰ متری موزه تئاتر خریداری شده است/ افتتاح تا آخر سال«موش تا موش» تا 26 اردیبهشت تمدید شدچرا تمام این بازیگران کچل هستند؟!ارکستر ملی در سوگ قربانیان معدن نواختقطعه«خزان»مشکاتیان با اجرایی جدیدمنتشرمی‌شودحامدبهدادخواننده کنسرت۱۰سالگی گروه«دارکوب»شدمشروح اخباریک کنسرت پرحاشیه از محمدرضا گلزار در تهران +عکس
در همه جای دنیا حاشیه ها برای چهره های مشهور بیشتر است، زندگی این افراد زیر ذره بین قرار دارد و همین می شود که یک خلاف کوچک رانندگی می شود حاشیه چند هفته ای برای آن ها، کنسرت محمدرضا گلزار در تهران هم خالی از این حاشیه های ریز و درشت نبود.

ستاره این روزهای سینما و سریال های شبکه خانگی از دیرباز دل در گرو موسیقی داشته، او عضوی از اولین گروه موسیقی پاپ ایران بود که در میانه های دهه هفتاد در ایران پا گرفت و البته در همان سالها هم او حاشیه های بسیاری داشت چرا که اولین عضوی بود که ساز جدایی کوک کرد و راه سینما را در پیش گرفت.
محمدرضا گلزار از گروه آریان جدا شد و به هنر هفتم روی آورد هر چند در طی دو دهه ای که در سینما هم حضور داشت هیچگاه نتوانست نظر مساعد حتی جمعیت اندکی از منتقدان سینمایی را جلب کند. در طول بازی در همه این سالها شاید تنها نقش او در فیلم «بوتیک» توانست بخش کمی از نظر سینما دوستان را به خود جلب کند. او اما در سالهای اخیر دوباره به موسیقی نزدیک شد، سالهایی که خیلی از سینماگران سودای خوانندگی دارند او به علاقه قدیمی خود بازگشت و کمی جدی تر به موسیقی پرداخت.
نزدیکی او به مرتضی پاشایی و اقبال بی نظیر دوستداران موسیقی به این خواننده جوان دوباره او را در موسیقی سر زبان ها انداخت و بعد از مرگ مرتضی پاشایی هم او آغاز به انتشار تک آهنگ هایی کرد. تک آهنگ هایی که تعدادشان آنقدر شد که او بتواند برنامه ای برای اجرای کنسرت هایی تدارک ببیند. اولین کنسرت او در بندرعباس برگزار شد تا او برنامه کنسرت تهران را تدارک ببیند.
دومین کنسرت او در تهران اما حاشیه های زیادی داشت. اولین حاشیه جایی بود که او با نظرخواهی از حاضرین اقدام به نواختن ساز کرد و بدترش وقتی بود که او ویولن به دست گرفت و سعی کرد قطعه ای از آهنگ ورودی یکی از ترانه های گروه آریان را بنوازد، اتفاقی که آنقدر بد بود که خیلی زود خود او هم ترجیح داد ویولن نوازی را کنار بگذارد، این قطعه از نوازندگی او را می توانید در اینجا ببینید.
گلزار از همان ابتدای کنسرت وعده اتفاق های غیر منتظره را داده بود و این اتفاق مربوط به اجرای قطعه خاطره‌انگیز و پرطرفدار «پرواز» از گروه موسیقی آریان بود.زمانی که موسیقی قطعه «پرواز» در فضای سالن طنین انداز شد، پیام صالحی خواننده گروه آریان روی صحنه و در کنار گلزار قرار گرفت و این اثر را به صورت دوصدایی برای مخاطبان اجرا کردند.
پیام صالحی پس از اجرای این اثر گفت: زمانی که گروه آریان را تشکیل دادیم. یک گیتار داشتیم و کلی آرزوهای رنگی. خوشحالم که بعد از ۲۰ سال هنوز هم در کنار هم هستیم.اما این خواندن بسیار حاشیه ساز بود چرا که خیلی زود علی پهلوان عضو سابق گروه آریان با انتشار پستی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام واکنش تندی به آن نشان داد. او نوشت :« اجرای صحنه ای آهنگ های گروه آریان بدون اجازه کتبی صاحب اثر غیر قانونیه. حتی شما دوست عزیز!» و چه کسی بود که نمی دانست اشاره «حتی شما دوست عزیز» معطوف به گلزار نیست.

این داستان به همینجا ختم نشد و کامنت های کاربران باعث واکنش علی پهلوان برای توضیح بیشتر هم شد. توضیحاتی که ریشه اختلافات او و محمدرضا گلزار را عیان تر کرد.در جایی از این بحث های کامنتی علی پهلوان در پاسخ به یکی از کامنت ها می نویسد: « من نمی تونم در مورد کسی که استشهاد جمع می کرد که من رو از گروه بندازه بیرون یا بارها بهم گفت آلبوم بده بیرون من پشتتم و وقتی آلبوم اومد بیرون مصاحبه کرد که این سلیقه شخصی علی پهلوان بود من آلبوم رو اصلا نشنیدم! مثبت فکر کنم. الان هم حرفم فقط همینه به هر دلیل خوبی، باید اجازه کتبی صاحب اثر رو بگیرن. من هم اگر روزی این آثار رو بخونم باید اجازه کتبی بگیرم»
علی پهلوان اما در آن سوی آب ها عصبانی تر از آنی بود که با توجه به اختلاف ساعت بیدار نباشد! کامنت دیگر او عصبانیت این عضو سابق گروه آریان را به خوبی نشان می دهد: « این دوستان می تونن شب تو خونه شون آریان بخونن و همه گریه کنن ولی وقتی کنسرت رسمیه باید اجازه کتبی صاحب اثر برای اجرای رسمی باشه، وقتی خود «یه زمانی آریانی ها» رعایت نکنند، هیچکس رعایت نخواهد کرد.»جشنواره تئاتر دانشگاهی کلید خورد/ فهرست 9 نمایش برای اجرا در روز دوم
مراسم افتتاحیه بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، شب گذشته با حضور هیئت داوران و مهمانانی چون حسین پاکدل، محمودرضا رحیمی، پروفسور ژوکوفسکی، سعید اسدی، فارس باقری در تالار مولوی برگزار شد.

در این مراسم مهدی گمار دبیر جشنواره به همه حضار خوش آمد گفت و رسما آغاز جشنواره را اعلام کرد.
*فهرست اجراهای دومین روز جشنواره
بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی در دومین روز اجراها میزبان 9 اثر نمایشی خواهد بود.
در دومین روز اجراها 9 نمایش در مرکز تئاتر مولوی، سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران، تالا حافظ، تماشاخانه هنر، تئاترشهر، کافه هاستل کورین و دانشگاه سوره به اجرا در می‌آید.
در مرکز تئاتر مولوی نمایش قضیه (تک سانس) نوشته و کاری از : سجاد امیر مجاهدی ساعت 17 در سالن اصلی و نمایش «یک مساوی چهار» نوشته و کاری از یاور دره زمی در دو ساعت 16 و 18 در سالن کوچک اجرا می‌شود. همچنین این سالن در همین روز از ساعت 18 تا 21 میزبان نمایش «نادیدنی» به کارگردانی سید جعفر حجازی در بخش تجربه های اجرا خواهد بود.
در سالن استاد انتظامی نمایش «تلورانس، یک اپرای صابونی» به نویسندگی و کارگردانی پویا سعیدی طی دو ساعت 18:30 و 21 به اجرا در می‌آید.
در تالار حافظ نمایش « با-زی-با » نوشته و کاری از علیرضا اجلی در ساعت 17:30 و 19:30 روی صحنه می‌روند.
در تماشاخانه هنر نمایش « آبی» نوشته و کاری از : اردوان انتظاری ساعت 15 و 17 اجرا خواهد شد. همچنین کارگاه تمرین اجرا ساعت 15 و 17 در پلاتو تئاترشهر برپا است. نمایش «عبود» به کارگردانی سپیده فلاح فر ساعت 18:30 در کافه هاستل کورین اجرا می‌شود.
نمایش «رستم و سهراب» به کارگردانی کارگردان: سید امیر ابراهیم زاده ساعت 15 ، 16 و 17 نیز در بخش تجربه های اجرا، در دانشگاه سوره اجرا می‌شود.
بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران از 15 تا 23 اردیبهشت ماه به دبیری مهدی گمار برگزار می‌شود.ثبت یک رکورد موسیقایی به بن‌بست رسید/ بی‌تفاوتی سازمان ملی نخبگان
آرمین قیطاسی نوازنده جوان فلوت کلاسیک که مهرماه سال گذشته تلاش هایی برای شکست رکورد گینس با اجرای قطعه «پرواز زنبور عسل» کورساکف انجام داده بود با اشاره به بی‌نتیجه ماندن ثبت جهانی این طرح بیان کرد: متاسفانه علیرغم تمام تلاش هایی که توسط بنده و همکارانم انجام گرفت هنوز موفق به ثبت رکوردمان در گینس نشده‌ایم و جالب تر اینکه وقتی از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان ملی نخبگان برای پرداخت هزینه ثبت نام در آذرماه سال گذشته مراجعه کردم، دوستان اعلام کردند که چنین موضوعاتی برایشان مهم نیست و دفتر موسیقی ما را به این نهاد پاس داده است.

وی ادامه داد: مجموعه گینس برای ثبت چنین رکوردهایی هزینه ای بین ۵ دلار تا ۱۰ هزار دلار را در نظر می گیرد که به تناسب پرداخت ها روند ثبت درخواست ها نیز متفاوت خواهد بود. ما نیز بعد از اجرای قطعه «پرواز زنبور عسل» کورساکف که در مهرماه سال گذشته آن را در اطلاع‌رسانی کردیم تصمیم گرفتیم از طریق «ثبت نام دولتی» اقدام کنیم که متاسفانه نه تنها راه به جایی نبردیم بلکه عزیزان در سازمان ملی نخبگان گفتند موارد دیگر برای آنها در اولویت قرار دارد. حال برای من جای سوال است که آن دسته هنرمندانی که از سوی برخی ها به عنوان «نخبه موسیقی» معرفی می شوند با چه معیار و ساز و کاری در این پروسه قرار می گیرند و از تسهیلات مادی و معنوی چون معافیت از خدمت و امثالهم برخوردار می شوند؟
این نوازنده فلوت که سابقه نوازندگی در مجموعه هایی چون ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران را در کارنامه کاری خود ثبت کرده در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد: روند ثبت رکورد در گینس مدت زمان طولانی می طلبد که متاسفانه همین موضوع در کنار بی توجهی مدیران سازمان ملی نخبگان باعث شده که ما فعلا در مرحله ای باشیم که امیدی به بهبود آن نیست. سال های سال است که افرادی به عنوان نخبه موسیقی از سوی تعدادی دیگر از افراد به عنوان شورای انتخاب یا هر عنوان دیگری به سازمان ملی نخبگان برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند اما این تاسف بار است که برای یک اقدامی که می تواند به سهم خود افتخاری برای کشورمان باشد این چنین به ما پاسخ می دهند.
قیطاسی در پایان درباره دیگر فعالیت های خود در عرصه موسیقی نیز بیان کرد: این روزها به شدت درگیر تمرین های ارکستر ملی به رهبری استاد شهبازیان هستیم که برای ماه های بعد برنامه های بسیار خوبی را در نظر گرفته اند و به زودی جزییات برنامه ها نیز اعلام می شود.
آرمین قیطاسی نوازنده جوان فلوت کلاسیک مهرماه سال گذشته در یک نشست رسانه ای با ارائه مدارکی مستند و تصویری از تلاش خود برای شکست رکورد جهانی سرعت در نوازندگی فلوت قطعه «پرواز زنبور عسل» به آهنگسازی کورساکف و دعوت از مسئولان گینس برای ثبت این رکورد جهانی خبر داد.
اجرای سرعت بالا بر اساس «مترونوم» و در کنار قرار گرفتن یک زمان‌ سنجش دقیق در کنار نوازنده که در برگیرنده ثانیه ها و صدم ثانیه ها باشد، دو معیار اصلی ارسال آثار این چنینی به سامانه ها و موسسات بین المللی ثبت رکورد جهانی است. ضمن اینکه ضبط تصویری قطعه نیز باید بدون وقفه ارائه شود.
رهبر ارکستر «آرس نوا» در این نشست با اشاره به اینکه هزینه دعوت داوران گینس برای حضور در ایران و ثبت این رکورد جهانی بالغ بر ۲۰ هزار دلار پیش‌بینی شده، بیان کرده بود: «طبیعتا چنین هزینه ای برای مجموعه خصوصی ما بسیار بسیار رقم هنگفتی است که امیدوارم با توجه به اهمیت ماجرا و حمایت هایی که از سوی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد بتوانیم شاهد تحقق چنین موضوعی باشیم. رکوردداران گینس در حوزه موسیقی کلاسیک کسانی هستند که بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ «بی پی ام- bpm» (واحد مترونوم سنجی در پالس های ضربی) اجرای اثر داشته اند که خوشبختانه من ادعا می کنم فقط در این حوزه از آنها ۱۰۰ بی پی ام بالاتر هستم.»
قیطاسی ضمن توضیح معیارهای سنجش بی پی ام در اجرای نت های موسیقایی مدعی شده بود:«بنده در هر ثانیه موفق به اجرای ۲۰ نت شدم که این رقم قابل توجهی است که بنده در اجرای قطعه «پرواز زنبور عسل» موفق به اجرای آن در زمانی بالغ بر ۴۴ و ۸۵۰ صدم ثانیه شدم و امیدوارم با توجه به برنامه ریزی‌هایی که در این زمینه انجام گرفته بتوانم این رکورد را در گینس به ثبت برسانم. من همینجا از همه مدیران محترم فرهنگی و هنری کشورمان خواهش می کنم که این اتفاق را جدی گرفته و از آن حمایت کنند تا علاوه بر ثبت آن در داخل کشور در دنیا نیز مورد توجه قرار گیرد. در دوره های گذشته هنرمندانی چون وحید ایران‌شاهی در حوزه گیتار و یارا باهنر در زمینه نوازندگی ویولن موفق به ثبت رکورد خود در گینس شده اند اما بسیار شگفت انگیز است که هیچ خبری در این زمینه در هیچ رسانه ای منتشر نشد و هیچ کس آن را جدی نگرفت.»ساختمان ۷۵۰ متری موزه تئاتر خریداری شده است/ افتتاح تا آخر سال
مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره روند ساخت موزه تئاتر که پیش از این در برخی مراسم به ساخت و راه اندازی آن اشاره کرده بود گفت: موزه تئاتر یکی از ضروریاتی است که بسیاری بر آن تأکید شده است و در برنامه پنجم توسعه و همچنین تکالیفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سیستم های اجرایی قائل شده بود، موزه تئاتر هم مطالبه قانونی و هم مطالبه جامعه هنری بود.

وی یادآور شد: سال گذشته با همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساختمانی برای ایجاد موزه تئاتر با زیربنای ۷۵۰ متر مربع خریداری شد که این ساختمان در فضایی بین تالار وحدت و مجموعه تئاتر شهر واقع شده است.
مدیرکل هنرهای نمایشی اظهار کرد: این ساختمان با هدف اینکه بتوانیم گام اول را برای ایجاد موزه تئاتر برداریم و اساسنامه آن را رسما مصوب کنیم، خریداری شد و امیدواریم بتوانیم در آینده فضای موزه تئاتر را گسترش دهیم.
شفیعی با اشاره به اینکه طراحی، آماده سازی و کارهای مطالعاتی موزه تئاتر توسط بهروز غریب پور در دست انجام است، اعلام کرد: فراخوانی منتشر خواهد شد تا طبق آن افرادی که مواردی مرتبط با موزه تئاتر را در اختیار دارند، در صورت تمایل آنها را به موزه تئاتر ارائه دهند.
وی در پایان تأکید کرد: خیلی امیدواریم بتوانیم در اواخر سال جاری موزه تئاتر را آنگونه که شایسته خانواده هنر و تئاتر است، افتتاح کنیم.«موش تا موش» تا 26 اردیبهشت تمدید شد
نمایش «موش تا موش» به کارگردانی «رامین کهن» که قرار بود 19 اردیبهشت کار خود را تمام کند، به دلیل استقبال مخاطبان 10 روز دیگر تمدید شد.

دراین نمایش موزیکال کودک و نوجوان که به مدت 55 دقیقه اجرا می شود،‌ مرضیه برومند و هنگامه مفید به عنوان صداپیشه افتخاری همکاری کرده‌اند.
سایر عوامل این نمایش عبارت‌ از : صدا پیشگان عروسک: خاله موشه: الکا هدایت، آقا موشه: امیررضا میرآقا
تند باد و کوه: محمد رضا مالکی، گربه : رامین کهن، بازیدهندگان عروسک (به ترتیب حروف الفبا) : سعید ابک ، پرستو آریاکیا ، الهام ایروانی ، علی باروتی ، فاطمه پورهاشمی ، هانی حسینی(مهمان از گروه آران) ، بهار صدفی ،حمیدرضا گودرزی ، متین گودرزی ، مرضیه نادری(مهمان از گروه آران)، گروه کارگردانی : هانی حسینی ، معصومه آرواز هستند.
خلاصه نمایش بدین شرح است: هر شب در کوچه پس‌کوچه‌های شهر آواز غمگین و سوزناک‌ آقا موشه که عاشق و دلداده خاله موشه است شنیده می‌شود. خاله موشه بی‌خبر از این‌که این آواز غمناک در هجر او خوانده می‌شود، هر شب ستاره ها را می شمرد و به زیبایی ماه خیره می شود.
یک روز گربه‌ای به شهر حمله می‌کند تا موشی شکار کند. آقا موشه با فداکاری خاله موشه را از شهر فراری می دهد. خاله موشه پس از فرار سر از بیابان در می‌آورد. خاله موشه سفری را آغاز می کند تا هم جایی را پیدا کند که خانه اش شود و بتواند در آن جا به دور از خطر زندگی کند و هم قوی ترین فرد دنیا را پیدا کند تا مراقب او باشد و هرگز نگذارد دوباره خاله موشه تا آن حد بترسد و جان‌اش در خطر بیفتد....

این نمایش هر روز به جز شنبه ها ساعت 20 در تالار هنر به روی صحنه می رود.
علاقمندان برای تهیه بلیت میتوانند از طریق تلفن رزرو 09307020671 و یا سایت ایران کنسرت به نشانی اینترنتی www.iranconcert.com اقدام کنند.چرا تمام این بازیگران کچل هستند؟!
طبق گزارش رسیده در طول تاریخ قدرتمندان برای رسیدن به جایگاه مورد نظر خود، گاهی دست به اقداماتی غیر انسانی می‌زندند و یکی از این‌ اقدامات که در تاریخ ایران به ثبت رسیده است، اخته کردن برخی از افراد به بهانه‌های مختلف بوده که بی‌شک آسیب‌های روحی و جسمی زیادی به فرد وارد می شده است.

سیاوش بهادری‌راد در نمایش «محفل بی عاری» که آن را در تئاترشهر روی صحنه دارد به این موضوع پرداخته و درباره آن توضیح می‌دهد: یکی از دلایل اجرای «محفل بی‌عاری» این بود که می‌خواستیم به خودمان ثابت کنیم و برایمان تجربه شود که حتماً لازم نیست برای ایجاد فضای تجربی و مدرن به سمت داستان‌های غیر ایرانی و بی‌هویت جغرافیایی برویم چرا که می‌توانیم داستان‌های ایرانی را در فضای مدرن روایت کنیم.
او اضافه می‌کند: البته یک سری تجربیات در مورد داستان‌های تاریخی ایران به این صورت اجرا شده اما هم بسیار کم بوده و هم خیلی از آن‌ها درگیر المان یا خرده‌کاری‌های کلیشه‌ای بودند. این نکات از دلایلی بود که می‌خواستیم با داشتن دستمایه تاریخی و ایرانی به سمت فضای تئاتر جدید برویم.
وی ادامه می‌دهد: شیرازه اصلی داستان، موضوع بسیار جذابی بود، یعنی برخلاف انتظار کلیشه‌ای که با شنیدن داستان‌های تاریخی همه منتظر دیدن المان‌های قاجاری در لباس و فرم و فضا هستند، موضوع اخته‌هایی که هیچ‌وقت دیده نشدند و زندگی کابوس واری داشتند جالب بود؛ خواجه‌هایی که در زندگی‌شان طعم یک‌لحظه حق‌داشتن را نچشیدند.
او یادآوری می‌کند: خواجه خسرو زند آخرین بازمانده سلسله زندیه فرزند لطفعلی‌خان زند که قرار بوده بعد از پدرش شاه شود، بعد از کشمکش‌ها و حوادثی که به واسطه آقامحمدخان برای تشکیل سلسله قاجار رقم خورد، مورد برخورد وحشیانه‌ای قرار گرفت و اخته شده در کاخ قاجار محبوس شد تا به نوعی از خاندان زند انتقام‌جویی شود. به این ترتیب چنین شاهی در این وضعیت از بالاترین رتبه اجتماعی به نازل‌ترین رتبه افول می‌کند، به این ترتیب این سرکوب حق انسانی و اجتماعی برایم سوژه جالب‌توجهی بود و فکر کردم می‌توانیم روی آن کارکنیم.
او در ادامه در مورد ادامه اقداماتی مثل اختگی افراد خاطرنشان می‌کند: نمی‌دانم که هنوز کسانی هستند که چنین کاری می‌کنند یا نه. فکر می‌کنم شاید در شرایط خیلی قبیله‌ای و بومی و نقاطی که فرهنگ پیشرفته‌ای ندارند، این معضل هنوز وجود داشته باشد.
کارگردان نمایش «محفل بی‌عاری» در مورد طراحی صحنه و لباس و گریم نمایش هم توضیح ‌می‌دهد: تنها چیزهایی که درصحنه و فضای خالی بلک باکس دیده می‌شود، سریر پادشاهی دفرمه شده‌ای است که شاید شبیه هر چیزی هست به‌جز سریر شاهی که می‌تواند نماد قدرت پادشاه و نویدبخش خوشی برای او باشد. این سریر درصحنه بیشتر خشن است و نماد اتفاقاتی می‌تواند باشد که بر اخته‌ها تحمیل‌شده است. لباس‌های بازیگران هم پوشش ساده‌ای است که می‌تواند تنه بزند به هر پیشخدمتی در هر عصری، اما المانی در آن به کار نبرده‌ایم که مرتبط با دوره خاصی باشد.
او می‌افزاید: در مورد ظاهر بازیگران و گریم هم بازیگران همگی کچل هستند که به خاطر ماهیت اختگی و سیستم فیزیکی اخته‌ها در این نمایش اینطور به تصویر کشیده شده‌اند. به دلیل ماجرای آخر دوره زندیه که در کرمان آقا محمدخان چشم‌ها را درمی‌آورد، همه بازیگران با لنز یخی، چشم‌های یخ‌زده‌ای دارند و گریم که صورت آن‌ها را هرچه سردتر می‌کند بر اساس شخصیت‌شان طراحی شده است.
به گزارش ایسنا، نمایش «محفل بی عاری» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش بهادری راد ساعت ۲۰، مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۲۰ هزار تومان هر شب در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود و عرفان ابراهیمی، الهه افشاری، الاهه بخشی، مجتبی رجبی، علیرضا ساوه درودی، مهرداد مصطفوی، پرهام یداللهی به عنوان بازیگر در این اثر بازی می‌کنندارکستر ملی در سوگ قربانیان معدن نواخت
در این اجرا که شامگاه (۱۵ اردیبهشت‌ماه) در تالار وحدت تهران برگزار شد، شهبازیان گفت: ارکستر ملی ایران این اجرا را به معدنچیانی که در حادثه جانگداز معدن، به سفر بهشتی رفتند، تقدیم می‌کند. فرزندان آن‌ها باید بدانند مادران‌شان فرشته زمینی و پدران‌شان فرشته آسمانی هستند.

اورتور «آوار» و قطعات «اوج آسمان»، «تنها ماندم»، «شورآفرین»، «روزی تو خواهی آمد» و «ای تو همیشه در میان» رپرتوآر بخش نخست این کنسرت را تشکیل می‌دادند. پس از تنفسی کوتاه و در بخش دوم، پرلود «گریز» و قطعات «تو ای پری کجایی»، «مهر و ماه»، «سرود گل»، «بوی بارون» و «افسانه» اجرا شدند.
سپس با تشویق مخاطبان، قطعه «اوج آسمان‌» به‌عنوان قطعه بیز نواخته شد و مانند کنسرت پیشین ارکستر ملی (۳۱ فروردین‌ماه) محمد اصفهانی از مردم خواست تا او را در خواندن این قطعه همراهی کنند. پایان‌بخش این کنسرت، اجرای سرود «ای ایران ای مرز پرگهر» توسط ارکستر ملی بود که با همراهی حاضران خوانده شد.
برخلاف اعلام پیشین در نشست خبری این دوره از فعالیت‌های ارکستر ملی مبنی بر این‌که فواد حجازی - آهنگساز و نوازنده سازهای بادی - ارکستر ملی را در اجرای میانه اردیبهشت همراهی می‌کند و قطعاتی از وی اجرا می‌شود، حجازی در کنسرت شب گذشته حضور نداشت و قطعه‌ای از او نواخته نشد.
ارکستر ملی ایران که فریدون شهبازیان آن را «نوپا» معرفی می‌کند و می‌گوید، درصدد کشف استعدادهای جوان موسیقی است، سال گذشته با خوانندگی علیرضا افتخاری در جشنواره موسیقی فجر به صحنه رفت و در ادامه فعالیت‌های خود، همراه این خواننده در خرم‌آباد اجرا کرد. این ارکستر تا

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین اجرای کنسرت بندری آوای موج در سال جدید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه بندری آوای موج به سرپرستی (محسن آقایی) و خوانندگی (آماج عباسی) پس از ده اجرا در سال ۱۴۰۲، اولین کنسرت خود را در سال ۱۴۰۳  در سالن برج آزادی به روی صحنه می‌برد.

محسن آقایی، متین باژوند، سیاوش آزاد، سهند امامزاده، علیرضا فرحی، میثاق نامی، شمس الدین ریاحی و مهدی عبدی نوازندگان این اجرا هستند.

این کنسرت‌ها به تهیه‌کنندگی موسسه فروغ فلق برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین اجرای کنسرت بندری آوای موج در سال جدید
  • هنری که لاکچری شده!
  • مجری پرحاشیه از صداوسیما کنار گذاشته شده؟
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»